I Jessicas Värld

Gudaaag

Kategori: Allmänt

I morgon går jag intro på mitt nya jobb. Känns jättekul samt lite nervöst:), det var ju så länge sedan jag jobbade.Fast det kommer att gå bra,det tror jag:) Max ska hänga hos mormor under tiden.
Ikväll har vi haft finbesök av Rosa som blir min nya arberskamrat...eller egentligen nygammla eftersom vi jobbat ihop på ett annat ställe tidigare.

Dagens middag blev en cajungryta med kycling. Väldigt god vardagsmat.

Mustig cajungryta med kyckling Receptbild - Allt om Mat

450 g kycklinglår file, hackade
2 msk kinesisk soja
1 st hackad gul lök
2 st hackade vitlöksklyftor
1 msk olja
1,5 tsk chilipulver
1 tsk oregano
0,5 tsk timjan
2 krm spiskummin
1 burk krossade tomater
2 st lagerblad
1 tsk farinsocker
1 dl vatten
1 st köttbuljong
1 dl grädde
3 st chorizokorvar,skivade

1. Blanda kycklingbitarna med soja.
2. Stek gul och vit lök mjuk i olja. Tillsätt kryddorna och
låt dem fräsa med.
3. Tillsätt tomater, lagerblad, farinsocker, vatten och hackad buljongtärning. Koka upp och lägg ner kycklingbitarna att sjuda 15 min under lock.
4. Skiva och stek korven. Lägg ner den i grytan tillsammans med grädden. Låt grytan koka upp.

TJING

Kommentarer


Kommentera inlägget här: