I Jessicas Värld

Torsdag

Kategori: Allmänt

Vad göra en pissdåligt väderdag som denna? Vid lunch tiden blir det fika med Erica och Hanna och barnen. I alla fall Filip. Harry har ju blivit stora killen och börjat på dagis. Max mår bra och allt går i rasande fart. Han är nu 6 månader och 9 dagar. För ett par dagar sen har han börjat anamma "sätta sig själv upp" tekniken. Det är nu inga problem och han gör det utan besvär. Han är också ganska stark i benen och kan nu stå upp själv i sängen, om men han måste hålla fast sig i sängramen. Krypningen är också på G. Han står på alla fyra och gungar upp och ner. Dock utan att ta sig fram så långt ännu. Detta kommer att bli en kille med spring i benen. För övrigt är han också väldgt snäll och till största del en väldigt nöjd kille. Han blir bättre och bättre på att roa sig själv kortare stunder. Speciellt på morgonen då han ligger som nitad framför bollibompa. "Max och Ruby" och "Pim och Pom" och allt vad det heter.

I går var jag på Taco fiesta hemma hos Marina, tillsammans med Rosa, Eva och Monika. Som vanligt så la vi lite pengar till våran spel kassa. Denna gång blir det trav. "Plötsligt händer det" händer knappast denna gången heller! VARFÖR? Hmm kanske för att det är en promilles chans att vinna något större. Men gör ett undantag för bövulen. Det är vi värda:). Ibland brukar jag fundera på vad det första jag skulle göra om jag vann riktigt mycket pengar ( vi snackar minst 10 mille). Förut låg resa högst. Detta har flyttats ner på listan eftersom vi har Max nu och att resa med en sån liten känns inte aktuellt. Inte lämna bort honom någon längre tid heller. Mammas och Pappas lillkille. Skulle jag ta tjänstledigt från jobbet? Troligtvis...eller så jobba en låg procent:). Köpa helt nya möbler...absolut! Jag skulle gå loss i möbel affärerna. Kläder? Javist! Max skulle få Piteås största garderob. Köpa ny bil intresserar mig inte så mycket, så den får vara kvar. I alla fall om jag får bestämma. Dags att sluta drömma och börja vakna. Magen skriker efter något ätbart.

Kommentarer

  • Diana säger:

    Men gud vad duktig han är! Längtar att få se honom igen snart! Kanske ett besök hos oss snart? Hoppas vi kan få till en grillkväll när det blir något varmare ute :-)

    2012-05-10 | 22:01:50

Kommentera inlägget här: