I Jessicas Värld

Sol

Kategori: Allmänt

Äntligen lite värme, så skönt! I går var jag och Max ute flera timmar. Det blev stadsbesök, promenad och fruktstund i södra hamn. Till veckan går många på semester medan jag börjar jobba. Eller kanske kan jag kalla det för semester?:). I alla fall så har vi, för ovanlighetens skull haft en pigg kille i natt. Klockan 23.00 vaknade han PIGG. Inget annat val än att plocka upp honom och se honom rejsa runt på golvet ett par timmar innan han slocknade vid 02.00 tiden. Detta kom som en sur eftersmak idag. En övertrött kille som vägrade sova igen före 10.30. Vanligtvis vill han ta denna tupplur ca 1,5 timmar efter det han har klivit upp. Jag hoppas han knoppar ett bra tag. Jag behöver både duscha, äta, stöka undan och koppla av. Som flera av er vet kan detta vara en omöjlighet med en vaken, krypande och klättrande bebis. Han hinner överallt och har redan fått sig en och annan törn då han trillat. Dock inte något av allvaligare slag. Tur han har tyghjälm på sig.

I helgen blir jag och Max ensamma. Pappa ska på fiskeresa med sina arbetskamrater. Hmm, vad ska jag och Maxen hitta på då? En och annan prommis lär det ju bli.

Nåja, dags för dusch...medan man kan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: