I Jessicas Värld

Tillbaka till verkligheten

Kategori: Allmänt

Min föräldraledighet är slut. Max är 1 år och 5 månader och har börjat på dagis. Jag jobbar 60% och det känns fantastiskt bra. Det blir liksom an annan vardag. Man är inte "bara" mamma utan även arbetskamrat. En bra kombination tycker jag. Dagis fungerar suveränt. Det har inte varit några problem för Max. Jag tror han älskar det:). Lek kompisar och större ytor att busa på, kan det bli bättre? Personalen får dock en riktigt riktig klätter apa. För övrigt är han ett väldigt snällt och nöjt barn. Ingen gnällspik. Vilket är skönt. Inför sommaren har vi inga direkta planer. Kyrkstugan ska målas, så den är fin till sommaren. Våran kyrkstuga är jävlat bäst:). Vidare kan jag dela ut receptet på vad som skall ätas på jobbet i morgon

Enkel kycklinggratäng med mango chutney (4 port.)

500-600 g kycklingfilé
3 dl grädde
2 dl crème fraiche
1 dl mango chutney
1 msk gul curry
1-2 tsk sambal oelek
1/2-1 tsk salt
1 krm peppar
2 paprikor
(2 nävar cashewnötter)
2 nävar riven ost

Sätt ugnen på 225°. Skär kycklingen i mindre tärningar eller strimlor. Stek kycklingen precis klar (i stekpanna eller ugn). Blanda grädde, crème fraiche, mango chutney, curry, sambal oelek, salt och peppar. Bottna en ugnssäker form med kycklingen och häll såsen över. Toppa med strimlad paprika, eventuellt cashewnötter samt riven ost. Gratinera mitt i ugnen i ca 20 min.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: