I Jessicas Värld

En solig lördag

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en underbar dag med sol och värme. Mer sånt tack! Morgonen började 08.30 då Max behagade kliva upp. Grötfrukost och lite bus innan det blev en snabbis hem till farmor. Efter det blev det en promenad innan det var dags för fika med Linda på cafe röda lyktan. Jag åt en ceasar sallad med räkor. Det var gott, om men jag hellre föredrar kyckling på den. Efter denna trevliga lunch så hittade jag hela 7 stycken sommar klänninar som har fått flytta in i min garderob. Det var så ytterst behövligt att ni kan inte tro! Förra sommaren inhanlades det nämligen icket ett plagg förutom en massa graviditets kläder. Appropå graviditet...om ca 1 månad så får ju Max en ny kompis. Han/Hon beräknas "landa" hos Lina, Ubbe och Carl någongång i början på juli. Jag tror starkt på att det blir en kille! Jag känner det på mig:). Vore underbart att föra vänskapen vidare mellan Max och lillen/lillan som kommer. Jag och Lina har var vänner i ca 30 år. Hmmm vad det där fick mig att känna mig gammal!:)


På promenad i det vackra vädret

I moron kommer Anders hem. Det blir skönt, han är efterlängtad. Då påbörjar han också, på allvar, sin föräldraledighet. Fram till och med 16 augusti ska Anders och Max göra Pit`staaan osäker:). Så rurtsig som Max är nu antar jag att han kommer att köra musten ur sin käre far. Jag tycker att det enda man hinner med är att springa bakom honom på hans upptäcksfärd på allt och ingenting. Tacka vet jag gåstolen och barnvagnen....när man vill ha en paus=)

Kommentarer

  • Lina säger:

    30 år....jo, jag tackar. Absolut skall vänskapen föras vidare, kille eller tjej! :)

    2012-06-17 | 09:50:46

Kommentera inlägget här: