I Jessicas Värld

1 och 45

Kategori: Allmänt

I går var det ett fantastiskt promenadväder ute. Påkopplad med MP3`n och ljudboken Pepparkaks huset av Karin Gerhardsson tog jag och Max en promenad på 1 timme och 45 minuter. Jag kunde helt enkelt inte sluta gå. Det var så underbart ute och boken så spännande. Max tyckte promenaden var rolig i drygt en timme, sen ville han upp.Denna gång fick han ge med sig. Att bära honom samt skjuta en barnvagn från durrnäs till kolmilavägen var på långa vägar inte aktuellt. Nog för att jag är stark men...=). När vi kom hem blev det mat och bebis lek samt lite fotbolls tittande då Hammarby spelade mot Umeå. Anders, Stefan och Staffan var där "live". Dock såg jag dom inte i tv rutan som jag gjorde förra helgen då dom var i Stockholm.

Jag har suttit och kikat lite på lägenheter/hus på Kanarieöarna. Ska vi flytta? Nej!!! Inte nu, men drömmen om att kunna göra det i framtiden finns där lite grann. Om inte annat får man väl vänta till pensioneringen. Jag skulle inte sakna vädret i Sverige mellan oktober-april det minsta lilla. Tur att Anders inte ser någon tjusning i att åka till fjällen. Någon skoter i hushållet kommer aldrig på långa vägar att bli aktuellt någonsin. När snön här äntligen börjat tina bort så åker många till ännu mer snö!!!! Skumt=). Nä vad är väl en stuga i fjällen motför en lägenhet/hus i Spanien?

Nu är jag hungrig, men jag ids inte göra mig en macka...jag är så lat! Kaffe får det bli!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: