I Jessicas Värld

05.00

Kategori: Allmänt

Max verkar ha fastnat rejält för tiden 05.00 då det fortfarande är den tiden han väljer att stiga upp. Okej, okej ibland sover han till strax före 06.00. Han har börjat bli mer tålmodig med att sitta still i knät. Tidigare blev han rastlös efter någon minut och ville då upp och bli buren eller bli road på golvet eller i babysittern. Han har även börjat kunna roa sig själv lite mer än tidigare. Vad gäller humöret vid hunger så är det fortfarande samma lika. Vilket humör lillkillen har!! Det måste vara farbrors arvet från Matte:). Det kommer då definitivt inte från pappa Anders, farbror Staffan, morfar, mormor eller farmor. Inte från mig heller, då jag var väldigt lugn som liten.

Tidigare under veckan var vi hem till Rosa,min tidigare och kommande arbetskamrat=)...(Känns alldeles utmärkt bra) Där fick jag mitt nya schema inför sommaren. Jag är så glad så glad då det passar vår nuvarande familje situation väldigt bra. Kvällarna på Ankar är bara till 19.15 eller 20.15, vilket betyder att jag hinner hem innan Anders börjar sina nattpass. Helgerna är bra som så, att när jag jobbar så är han ledig och vice versa. Vi slipper alltså fixa barnvakt 11-13 timmar lördagar och söndagar. Visserligen får vi bara en ledig helg tillsammans var 5:e vecka och det kan vara lite trist, men nu är det Max som går i första hand och jag kommer nog att hinna se Anders mycket ändå:).

Vidare vet jag inte vad dagen har att komma med. Handla måste vi. Max kommer att vilja gå ut på promenad, jag känner mig mindre sugen på det eftersom jag fortfarande har så ont i knäna/benen. Började äta pronaxen för snart en vecka sen. Det funkar inte speciellt bra. Smärtan minskar under korta stunder, för att sedan komma tillbaka igen:(. Jag ska ge det ett par dagar till och se vad som händer. Den 3 april har jag ett läkarbesök inbokat. Jag hoppas jag blivit bättre tills dess.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: